21 Mayıs 2015 Perşembe














3 BOYUTLU HİKAYE KİTABIM

Kitabımın asıl adı Blop idi fakat bir harfi düşündü. Hikayesini de kendim yazdım. Çocuklara yağmurun oluşumunu anlatmak için yazdım. Blop bir su damlasının hikayesidir. Hikayem ise ;

İlk baharın güzel bir sabahıymış. Güneş her zaman ki gibi parlıyormuş . Ağaçlar çiçek açıyor , her yer yemyeşilmiş. Su damlası Blop , küçük bir gölün içinde yaşarmış .  O gün güneş çok sıcakmış ve Blop  birden gökyüzüne doğru yükselmeye başlamış . Ne olduğunu bilemeyen Blop yükselmiş yükselmiş ...

Sıcak olan hava birden soğumaya başlamış ve Blop çok üşümüş. Daha sonra arkadaşlarını görmüş ve  artık gökyüzünde Blop  gibi birçok su damlacığı varmış. Onlar bir arada gökyüzünde geziniyorlarmış. Su damlaları büyümüş büyümüş kocaman bulutlar olmuşlar.

O kadar kalabalık olmuşlar ki artık gökyüzünde yer bulamayan su damlaları teker teker yeryüzüne doğru düşmeye başlamışlar . Blop yağmura sebep olanın kendisi ve arkadaşları olduğunu anlamış ve bir su damlası olmaktan gurur duymuş.Bir sonraki yağmuru yapmak için sabırsızlıkla beklemeye koyulmuş.


MALZEMELER :

1 adet mukavva
Renkli kartonlar
Yapıştırmak için  prit
Maket bıçağı
İğne iplik


YAPILIŞI :

Önce hikayemi yazdım . Sayfa boyutumu ayarlayıp resimlerimi çizdim,  boyadım . Kitap haline getirebilmek içinde mukavvaya orta taraftan maket bıçağıyla iki tarafından çizdim , katladım. Sonra mukavvayı karton ile kapladım. Sayfalarımı birleştirmek için önce diktim sonrada prit ile yapıştırdım. Dikiş yeri gözükmesin diye orta tarafa kartondan ince şerit geçtim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder